Undergrupper

Juristforeningen i Bergen består av flere undergrupper som spenner seg over områdene idrett, kultur og fag.

Mer informasjon om alle undergruppene kan du finne i undermenyen til «Foreningen» -> «Undergrupper» for deretter å gå inn videre på hvilket område du vil utforske. En opplisting av alle undergruppene finner du også på bunnen av denne siden.

Har du overordnete spørsmål som angår undergruppene eller ønsker mer informasjon om hvordan man starter en undergruppe kan du kontakte de ansvarlige for undergruppene i Foreningsstyret på følgende eposter:

Idrettsundergrupper: idrett@juristforeningen.com
Fagundergrupper: fag@juristforeningen.com
Kulturundergrupper: kultur@juristforeningen.com

Disse vil også kunne gi deg kontaktinformasjon til sine undergrupper.

For kontaktinformasjon til resten av Foreningsstyret, se «Kontakt» siden.

Alle undergruppene:

1. Idrett

Gruppene driver med den respektive idrett – i tillegg til å ha sosiale happenings.

Kultur

Koret på jussen. De har øvelser hver uke og opptrer ved ulike arrangementer – både i regi av JF og utenfor.

Det ligger i ordet – revyen på jussen! Avholdes én gang i året, men undergruppen er aktiv hele året. Denne undergruppen er for alle – enten du har null erfaring med revy eller har gått på teaterskole. Revyen trenger skuespillere, regissører, band, promotører, kostymedesignere … alt mulig!

Vinterens vakreste eventyr – De juridiske vinterleker er en heidundrande skifest som avholdes én gang i året på Gol. Lekene arrangeres sammen med Oslo, og består av mye fest og moro – og litt ski for de som vil.

Nordisk Uke er undergruppen i Juristforeningen som har ansvar for samarbeidet med våre søsterforeninger i Norden. De legger til rette for at medlemmer av Juristforeningen kan reise på nordiske uker til våre naboland (hvor kult er det ikke å dra til Island?), og arrangerer hvert år nordisk uke i Bergen i forbindelse med Juristforeningsballet i januar.

Driver studentbaren vår – Straffbar. En særdeles sosial gruppe for alle som ønsker å bidra til at Straffbar blir et hyggelig sted å være.

Liker du å planlegge og arrangere? JURAK er undergruppen med hovedansvar for de fleste store sosiale arrangementene ved fakultetet. De består av et styre på syv, pluss utvalgte, faste komitémedlemmer. I tillegg er det en åpen medlemsmasse som pleier å være ganske stor. Disse inkluderes også i planleggingen og gjennomføringen av arrangementene.

Juridisk filmklubb er en nyoppstartet undergruppe på jussen!

Filmklubben er undergruppen i juristforeningen som arrangerer filmvisninger, marathon og lignende filmrelaterte arrangementer. Filmklubben viser filmer i alle sjangre og er en klubb for alle. Fokuset er å se filmer som er morsomme og som bidrar til et avbrekk fra studiene.

Force Marsjør Juzz-Band og Fotnotene er jussens tradisjonsrike og uhøytidelig studentorkester. De ønsker alle nye medlemmer hjertelig velkommen! Du må gjerne ha spilt et instrument før, det være seg blåseinstrumenter eller trommer, men du kan også bli med om du har lyst til å lære å spille for eksempel saksofon, eller danse med dansetroppen Fotnotene. Hovedfokus er ikke å vinne NM, men å ha det kjekt! FMJB har øvelse hver torsdag kl. 18.

• Pod.jur

Velkommen til Pod.Jur, Juristforeningens egne podcast! Sammen med flere eminente gjester drar vi på en reise gjennom alt fra studentlivet i Bergen til jussen i nye og spennende perspektiv! Vi arrangerer også mange sosiale arrangementer ila. året. Du finner oss på spotify, apple- og google podcasts!

• Ballkomiteen
  • Fadderkomiteen