Force Marsjør Juzz-Band & Fotnotene

Force Marsjør Juzz-Band og Fotnotene er jussens tradisjonsrike og uhøytidelig studentorkester. Vi har laget god stemning med musikk, dans, kappe og parykk i all slags ruskevær og til alle anledninger siden 1979. Vi spiller alt fra musikallåter (You Can’t Stop the Beat), filmmusikk (Star Wars), jazz (You Can Leave Your Hat On), klassikere (Bruremarsj) og det meste annet. Av nyere komposisjoner kan Birdland og All About that Bass nevnes.

Vi ønsker alle nye medlemmer hjertelig velkommen! Du må gjerne ha spilt et instrument før, det være seg blåseinstrumenter eller trommer, men du kan også bli med om du har lyst til å lære å spille for eksempel saksofon, eller danse med dansetroppen vår, Fotnotene. Vårt hovedfokus er ikke å vinne NM, men å ha det kjekt! Du kan låne et instrument, helt gratis selvfølgelig. Vi møtes hver torsdag fra kl. 18 og utover. Vi øver i to timer og samles i Portnerboligen etterpå (det lille røde bygget rett ved hovedinngangen), som vi deler med Culpa og Injuria.

Vi spiller for barn og voksne, for tinghuset, jurister, Røde Kors, Nordsjølekene, på 17. mai, og på festligheter i regi av de andre undergruppene på jussen, som Fjøsets oktoberfest og Juristforeningsballet. Foruten å ha vårt eget sted, Portnerboligen, har vi tradisjonelle begivenheter slik som Semestermiddag, Dame- og Herremiddag, Juleverksted og hytteturer. Hvert semester drar vi også på SMASH. Her samles Norges studentorkestre i en helg, spiller musikk sammen og har det kjempegøy. I oktober 2015 var vi i Trondheim sammen med 300 andre spilleglade studenter.
Hvis du har noen spørsmål, så kontakt oss gjerne på facebook, på fmjb@uib.no eller i Portnerboligen hver torsdag kveld.

FMJB!