Juristforbundet-Student skal velge nye styremedlemmer!

Juristforbundet-Student skal velge nye styremedlemmer for 2017 og vil med denne annonsen lyse ut to ledige stillinger for studenter i Bergen, som studentrepresentanter i seksjonsstyret til Juristforbundet.

Det skal velges to studenter fra hvert fakultet til å sitte i styret. Et verv i Juristforbundet-Student er lærerikt, interessant og, ikke minst, morsomt. Stillingen lar seg lett kombinere med studier og andre verv. Et engasjement som dette studietiden fremstår attraktivt for senere arbeidsgivere.

Hva er Juristforbundet-Student? Juristforbundet-Student er en av seksjonene til Juristforbundet og organiserer juridiske studenter i Norge. Hovedoppgavene til seksjonen er å arbeide for at medlemmene skal få best mulige studieforhold, samtidig skal seksjonen bidra med faglig utvikling og danne møteplasser for juridiske studenter ved å gi dem tilgang til kompetanse, nettverk og økonomiske fordeler.

JF-Student er kjent for sine medlemsfordeler som blant annet er gratis advokatbistad til våre medlemmer, hjelp til karriereutvikling, foredrag, billig forsikring, gode lånevilkår gjennom Danske Bank osv. Seksjonsstyret har årsmøte i slutten av januar, og styremøter 6-7 ganger i året, som blir avholdt både i Oslo, Bergen og Tromsø. Man har derfor gode muligheter til å bli kjent med andre studenter på tvers av fakultetene, samt se de andre juridiske fakultetene. Det kommende året blir en av hovedsakene til Juristforbundet-Student å endre oppbyggingen av seksjonen for å sikre større lokal forankring på fakultetene.

Dersom du har noen spørsmål kan du ta kontakt med lederen av Juristforbundet-Student, Mathilde Nerland Lie på e-post: mathildenerlandlie@yahoo.com.

En enkel søknad som forteller hvorfor du kunne deg å sitte i styret kan sendes til: Axel.knudtzon@gmail.com innen 30. november. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet for å besvare et par ytterligere spørsmål.

PS: årsmøtet vil bli avholdt den 19. – 21. Januar 2017. Det er viktig at aktuelle kandidater har mulighet til å delta på dette.