Juristforeningen i Bergens Generalforsamling – Vår 2020

På bakgrunn av situasjonen rundt Covid-19, og restriksjonene vi har blitt pålagt, har vi dessverre ikke anledning til å avholde vårens generalforsamling som vanlig i år. Vi vil likevel behandle de sakene som det er anledning til å behandle utenfor generalforsamling.
Da det ikke har kommet inn noen saker som det er nødvendig at behandles av stor-FS, vil generalforsamlingen avholdes som et vanlig foreningsstyremøte. Dette medfører at det kun er Foreningsstyret som har stemmerett. Møtet vil holdes i tråd med reglene for Foreningsstyremøte jf. Lov om Juristforeningen Kapittel 8.
Gjennomføringen vil likevel bli noe annerledes enn de vanlige styremøtene, da det ofte er stor interesse i sakene som behandles på Generalforsamlingen. Derfor vil vi åpne for at andre medlemmer av Juristforeningen kan være med på møtet, og gis anledning til å stille spørsmål. Medlemmer vil riktignok ikke ha stemmerett, da vi ikke har kapasitet til å kontrollere medlemskap over nett. Andre regler for deltakelse vil publiseres før møtet avholdes.
Da det ikke er en tradisjonell Generalforsamling vil heller ikke blekka være som vanlig, men denne vil være tilnærmet lik en vanlig saksliste for Foreningsstyret. Denne publiseres på MittUiB, og her på facebook. Det medfører at alle har anledning til å se hva som behandles på møtet, og har anledning til å bli med over Zoom dersom de har spørsmål til sakene som behandles.
Innsettelse av verv vil også bli gjort på dette møtet, da Foreningsstyret har myndighet til å innsette nye vervtakere, jf. Lov om Juristforeningen § 12-1, (2).
Vi legger ved TO linker. Den ene er en nominasjonsliste. Hvor det ikke står noen navn med et verv, betyr det at ingen er innstilt til vervet, og vervet er følgelig ledig. Dersom det står et navn ved et verv er noen innstilt til vervet, men det er likevel mulig å benke (stille imot).
På den andre linken er det et Google spørreskjema hvor dere kan stille til verv.
Fristen for å skrive seg opp på listen er 18. mai.
Møtet vil avholdes på Zoom torsdag 21. mai kl. 16.15.
Link til møtet vil publiseres på vår Facebook-side.