Dragefjellet Outlaws Basketballklubb

Dragefjellet Outlaws er jussens basketballklubb. Klubben er for alle og det er ingen krav til ferdighetsnivå for å være med.

Det sosiale er viktig for enhver undergruppe. Likevel vil fokus på det sosiale være ekstra viktig for Juristforeningens ferskeste undergruppe i ferden mot å bygge sterkt samhold, lagfølelse og ikke minst idrettsglede. Et stort pluss er det også at basketball er en av få sporter hvor en naturlig følge av deltakelse er den unike amerikanske locker room-stemningen.

Det er mange som ønsker å spille basketball som finner gode og mindre gode grunner for å la være. Hovedårsaken for å la være har en tendens til å være at man ikke er fysisk rustet for sporten. Dragefjellet Outlaws overlater argumentasjonen mot dette til Wikipedia, og oppfordrer samtidig alle som føler seg truffet – samt enhver nysgjerrig – til å ta en titt: https://en.wikipedia.org/wiki/Muggsy_Bogues

Treningstider:

• Tirsdag kl.14-15