Vil du engasjere deg i Juristforeningen?

På høstens Generalforsamling ble nesten samtlige verv i foreningens undergrupper fylt. Det er likevel noen verv ledige, og vi oppfordrer alle interesserte til å søke på vervene!

Hva vil det egentlig si å ha verv i en undergruppe?

Du har kanskje hørt om fotballklubben, Fagstyret, ALD og Culpa-koret. Disse, sammen med rundt 30 andre grupper, er undergrupper av Juristforeningen. Som medlem av Juristforeningen har du rett til å bli med i hvilken som helst av disse undergruppene (noen grupper krever at du betaler en ekstra kontingent). Da kan du delta på treninger, sosiale samlinger, øvelser og så videre gjennom hele semesteret.

I tillegg til medlemsmassen, har alle undergruppene hvert sitt styre. Styret organiserer og drifter undergruppene. Det er vanlig å ha leder, økonomiansvarlig, info- og markedsansvarlig og styremedlemmer. Noen grupper har egne særverv i tillegg.

Når du har et styreverv vil du både få spesifikke oppgaver knyttet til ditt verv, samt mer generelle oppgaver. Styret er en enhet – alle hjelper alle. Eksempler kan være å booke JF-bilene, arrangere en hyttetur, poste bilder på Instagram eller å holde kontakten med sponsorer.

Tar det mye tid?

Å ha verv innebærer selvsagt litt arbeid, og man må belage seg på å delta på møter i ny og ne. Det er likevel fullt mulig å kombinere både ett og flere verv med jobb og skole. Hvis du er usikker på arbeidsmengden, er det bare å spørre undergruppelederen eller noen andre i styret.

Fordeler

Det kommer mange fordeler av å ha verv i Juristforeningen. Du får mulighet til å delta på “internaften” – et event som arrangeres hvert semester for alle vervholdere. Du får også delta på semesterkickoff og muligheten til å være fadder. Sist, men ikke minst, blir du en del av en stor gjeng med engasjerte studenter – som alle brenner for å gjøre Juristforeningen til den sosiale og varme organisasjonen den er.

Høres dette fristende ut?

Nå har du en gyllen mulighet til å skaffe deg et verv i Juristforeningen!

Følgende verv er ledige:

Fadderkomiteen:
Styremedlem
Ansvarlig for rusfri fadderuke

Nordisk Uke:
Økonomiansvarlig
Informasjonsansvarlig
Markedsansvarlig

Jusskontakt:

Kontrollutvalget:
Styremedlem

Send mail med søknad eller eventuelle spørsmål til jfvalgkomite@gmail.com innen søndag 26. januar kl. 23:59. Vi ser frem til å høre fra deg!

Spørsmål kan også sendes til info@juristforeningen.com.