Informasjon om Valgkomiteen-verv

Nominasjonslistene henges opp tirsdag 18.april og tas inn tirsdag 25.april. Skriv deg på her eller ta kontakt med valgkomiteen på valgkomiteen@juristforeningen.com innen 25.april. Nominasjonslistene henger utenfor JF-kontoret.

Husk at både navn og telefonnummer må på nominasjonslisten (slik at Valgkomiteen kan ta kontakt med deg)!

Det vil også være mulig å stille direkte på Generalforsamlingen 11.mai, men vi anbefaler å melde interesse som nevnt overfor.

vk_utentekst

Informasjon om Valgkomiteen

Valgkomiteen består av tre medlemmer som velges av generalforsamlingen. Vår overordnede oppgave er å forberede valg og innstille kandidater til verv i Juristforeningen. Valgkomiteen skal finne kandidater som er godt skikket til å inneha verv og representere Juristforeningen på en god måte. Arbeidet til valgkomiteen skal være uavhengig, objektivt og gjennomføres på en måte som hindrer kameraderi.

Kandidater som ønsker å stille til de ledige vervene i Valgkomiteen kan ikke inneha verv i Foreningsstyret eller Kontrollutvalget.

Det kreves ingen erfaring for å stille til de ledige vervene i Valgkomiteen, men det er helt klart en fordel at kandidater har innsikt i foreningen og dens struktur.

Til vårens generalforsamling står vervet som leder og et styremedlem ledig.

I utgangspunktet har medlemmene samme arbeidsoppgaver gjennom vervperioden. Imidlertid har leder enkelte arbeidsoppgaver som er primært tillagt denne personen. Det er for eksempel: booke seminarrom for intervjuer, møte opp på foreningsstyremøter der innstilling skal leses opp, planlegge møter innad når det er behov mv. Ved øvrige spørsmål ta gjerne kontakt med oss per e-post: valgkomiteen@juristforeningen.com

Author: Info